Club “Matas Mandag”

Biografbilletter til HALV pris – HVER mandag!

FORORD
Club Matas er med sine ca. 1,4 millioner medlemmer Danmarks ultimativt største loyalitetsklub. Som medlem af Club Matas optjener man point hver gang man handler i Matas eller hos Club Matas partnere, som er eksterne forretninger og virksomheder som bruger Club Matas som markedsførings- og salgskanal.

UDFORDRING
Efter knap 2 år med stødt stigende succes i ‘Club Matas Film’, ønskede man at udvide filmuniverset med et nyt spændende tiltag som skulle skabe ny buzz i Club Matas og øge interessen for klubben yderligere. Club Matas ønskede at kunne tilbyde billige biografbilletter til deres kunder, men der skulle findes en løsning som for Club Matas ikke var forbundet med store økonomiske omkostninger.

LØSNING
Under ‘Club Matas Film’ udviklede NS Media biografkonceptet “Club Matas Mandag” som kort fortalt går ud på at man som Club Matas medlem kan købe biografbilletter til halv pris – til brug hver mandag.

Praktikken fungerer således
Hver den 1. i måneden frigives et begrænset antal halvprisbilletter som sælges til Club Matas medlemmer efter “først til mølle” princippet på clubmatasfilm.dk.
Kunden modtager en kode på sms og mail som de kan indløse på NS Medias Biokupon-standere i alle de biografer som er med i samarbejdet. Nede i biografen vælges film og sæder. Koderne kan indløses alle ugens dage, men kun til billetter til brug om mandagen.

Da man ønskede at finde en løsning uden omkostninger for Club Matas, valgte man et set-up hvor eksterne “sponsorer” betaler et beløb for hver måned de ønsker at være sponsor mod at få stillet en massiv mediepakke til rådighed i alle Matas’ og Club Matas’ kanaler hvor igennem der kan køres branding- og salgskampagner.

Et udpluk af mediekanaler tæller bl.a.:
– Nyhedsmail til 1,4 millioner medlemmer
– Annonce i magasinet SKØN
– Annoncering i det husstandsomdelte Matas-katalog
– In-store skærme i Matasbutikkerne
– Facebook
– Skærme i biografer

Er du interesseret i at høre mere om mulighederne ved et sponsorat af Club Matas Mandag kan du kontakte konceptansvarlige May Vilstrup på mail: [email protected] eller telefon: 28253831

PERSPEKTIV
Den 1. november 2016 lanceredes Club Matas Mandag i samme kanaler som dem sponsorer får stillet til rådighed. Koncepter fik enorm interesse og over 85.000 personer besøgte websitet alene den første dag og alle november måneds billetter blev udsolgt på få timer. Et nedtællingsur tæller ned til hvornår der kommer nye billetter til salg, så de der går forgæves ved hvornår de skal returnere. Siden lancering måles der dagligt et gennemsnit på ca. 1000 besøgende. Ud fra disse tal samt den positive omtale, kan vi konkludere at konceptet er en succes.