Club Matas – Forpremierer

Kom til eksklusive biograf-forpremierer med Club Matas

FORORD

Club Matas er med sine ca. 1,4 millioner medlemmer Danmarks ultimativt største loyalitetsklub. Som medlem af Club Matas optjener man point hver gang man handler i Matas eller hos Club Matas partnere, som er eksterne forretninger og virksomheder som bruger Club Matas som markedsførings- og salgskanal.

UDFORDRING
Club Matas havde et ønske om at fastholde samt øge loyaliteten og engagementet blandt klubbens medlemmer ved at tilbyde et større udbud af attraktive og underholdende produkter og fordele end de hidtil har kunne tilbyde.

LØSNING
Under det overordnede underholdningskoncept ‘Club Matas Film’ som NS Media satte i værk i sommeren 2015, udviklede vi sub-konceptet ‘Club Matas Forpremiere’ hvor Club Matas medlemmerne hver måned inviteres til en landsdækkende forpremiere på en ny biograffilm med ét af følgende budskaber, “Se den før alle andre”, “Forpremiere med Club Matas rabat” eller “Forpremiere med ekstra fordele”.

NS Media udnyttede det unikke biografsamarbejde vi har med biografer i hele Danmark hvor vi har en Biokupon billetindløsningsstander til digitale billetter stående i ca. 30 biografer. Læs mere i menupunktet ‘Biokupon‘ eller på biokupon.dk.

Ligeledes udviklede NS Media et omfattende online sædebookingsystem, således at Club Matas medlemmerne i forbindelse med køb af billetter samtidig kunne foretage pladsreservation.

Praktikken fungerer således:
Medlemmerne kan på Club Matas Films website læse om forestillingens setup, købe deres billetter samt booke deres pladsreservation. Kunden modtager bekræftelsesmail og SMS med en digital billetkode samt vejledning til indløsning.

Medlemmerne kan fra købet og frem til forestillingens start indløse deres kode på biokupon standeren i biografen som validerer koden og printer pladsbilletter, samt eventuelle vouchers med ekstra sponsorfordele.

PERSPEKTIV
Ved at tilbyde en medlemsfordel som biografforpremierer, har man skabt en øget værdi af Club Matas-medlemskabet samt skabt et øget incitament for engagement da medlemmerne hver måned skal holde sig opdateret med nye arrangementer. Hver måned går ca. 3000 medlemmer til forpremiere med Club Matas.